assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

21 Januari 2012

PERPISAHAN > jauh dan dekat

bila aku jauh aku aku rasa mahu dekat disini
bila aku sudah disini aku mahu kesana .
ikatan yang terjalin akan membangkitkan rasa , rasa yang sukar untuk ditafsirkan ,
mungkin kau juga sama , rasa seperti apa yang aku rasa ,
aku disana dapat apa yang aku mahukan selama ini .
mengharapkan kasih insan bergelar kawan . aku rasa bahagia , bahagia yang sukar untuk diterjemahkan .
apa jua yang berlaku kelak akan ingati segalanya ,
kerana setiap detik kita aku sempat merakamkan memori indah .
akan aku cetak menjadi album kenangan ku ,
mungkin kau kata aku terlalu obses , tapi aku peduli apa ?
biarlah , kau dan aku tidak mungkin sama , merasa apa yang aku rasa ,
aku selalu berharap ia kekal sebagai apa yang sekarang ,
setiap orang yang berbeza , setiap tingkah yang aneh , setiap latar yang berlainan itu yang mencorakkan dunia kita ,
hiburan kita tatkala ketandusan idea intuk berceritakan ?
aku memang gila jika berbicara tentang yang ini ,
aku sayang akan ikatan ini ,
kau utara sana , kau borneo sana , aku setia diselatan dengan perasaan yang sama .
kau lihat aku sebagai kayu ? kau lihat aku sebagai batu , tapi
aku akan patah aku akan pecah jika aku tidak mampu melawan badai yang telah tersedia ..
iya benar ayat aku bagai nak gila , biar aku sahaja yang mengerti , biar aku seorang yang merasa ,
kau duduk disitu diam diam fikirkan saja apa yang bakal terjadi pada hidupmu kelak .


sekadar mengisi masa yang ada ,
عزيه روسلي,

2 ulasan :

Unknown berkata...

rasa nak rapping ja baca post nh...hahhaaa

aziahrosli berkata...

@Woon Jie

hahaha .. ape ape sahaje la ulat oi ....

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI