assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

26 Februari 2012

sendu~


orang tidak memahami apa yang kita rasakan ? hanya diri sendiri yang tahu .. yang faham .. awal tahun ini aku dah berazam tidak akan wish birthday kawan kawan aku , ini semua bersebab . aku bukan mengharapkan hadiah mahupun kek besar besar masa birthday aku , aku cuma mengharapkan ucapan dari mereka yang aku sayangi sahaja . tetapi aku malang ,kerana harapan hanya tinggal harapan .. sia sia .. disebabkan harapan aku setinggi gunung tu telah menyebabkan aku kecewa . bukan aku mengharapkan balasan . aku cuma perlukan sedikit perhatian untuk menerima aku sebagai kawan .

semalam ? ya aku bertambah terluka . aku seperti seorang kawan yang tidak dipandang ,kehadiran aku sebagai kawannya macam daun daun yang berguguran . tidak sangka ..  
aku punyalah eksaited nak bagi hadiah dekatnya tapi ... ah ~ 

aku akan simpan je kad kad yang aku nak bagi pada kau dan kau kawan .. alsan kau memang aku tak terima langsung .memang kau anggap aku seperti budak kecik tapi kalau kau jadiaku kau tahulah apa yang aku rasa ..

hey perasan ?

aku terkapai kapai 
aku terbuai buai 
aku bukanlah sesempurna yang kau cari
aku bukanlah yang terhebat untuk kau 
eh~ aku bukan bercinta !
aku selalu kecewa ..
kecewa kerana terlau yakin
yakin kerana mereka akan bersama aku sehingga akhirnya..
aku yakin aku salah 
kerana aku salah menilai benda
masih awal masih muda masih mentah
aku suka semasa bergelak sahaja
aku sedih tiada siapa suka
aku layan rasa ini dikata "apa ni"
aku yang rasa akulah yang berduka ..
eh..... aku dah banyak kali rasa..
aku dah bnyak kali terluka .. sebab perkara yang sama
susah nak mencari orang yang bernama kawan untuk menghargai kita ...
ya..benar benar susah
aku frust mencarinya .. 
aku tidak seperfect yang disangka ..

24 Februari 2012

1 week ~

seminggu sudah ~
assalamualaikum ..
salam sejahtera saya ucapkan ..
hari jumaat pun tiba .. penghulu segala hari .. setamat kelas prep tadi bergegas ke kafe kolej untuk melantak sedikit makanan .
yang menjadi pilihan sebelum tengahari tadi ialah roti canai (2 keping) . Seminggu yang kurang kerja lagi . tiada lagi projek berat berat cuma sedikit tugasan comel yang perlu dilangsaikan .

task : mencari maklumat tentang seramik ..

mood : gumbira bersama teman teman tercinta


21 Februari 2012

MuluT Kambing ~

ketawa seharian ,
sebulan yang terpisah  bila kembali riuh gila.
aku sangat suka situasi yang macam ni , bergelak bagai nak gila . bila kekecohan bermula tak tahu bila nak sudah .seawal minggu ini memang asyik kena panah je sebab duduk belakang ..

kawan,
kau hadir sagaikan lampu suluh minyak tanah rumah lama nenekku ,
tanpa kau hidupku kesunyian bagai hidup dalam loker besi kolejku,
kau bagiku adalah monyet , kuda dan kambing gilaku ,
megembek tak kira masa,
berKEDEKUK KEDEKUK laju gila nak mampos,
terkinja kinja bagai monyet mendapat pisang
dan sebagainya...
hahaha ..
dek kerana si aedy menyebut nyebut pasal zodiak
aku dah terbahak bahak ingatkan balik ..

kawanku ,
janganlah kau pergi tanpa relaku ..
janganlah kau nangis seperti aku ..

p/s : minggu belajar dah mula ... focus focus ... !!

Si Kidal

aku kekonfiusan dek kerana jadual yang masih tonggang tabalik lagi nih ..~


aku si tangan kidal ,
menulis kerana aku suka ,
berblog kerana ku cinta ,
jari jemari menari nari kesana sini ,
sesampai jenuh baru berhenti.

18 Februari 2012

LAYAN JIWA

aku bagai brung kakak tua
yang hinggap dijendela..
bercakap mengeluarkan suara,yg kadang kadang menyemputkan jiwa
bila berjumpa sungguh riang dan gembira,

aku diam tidak bersuara bila aku kecewa,
kecewa bila dipersenda
kecewa bila diketawa
kecewa bila didusta
 

KOSONG

meronta ronta bila tak tahu apa ,
berdegup degup bila merasakannya,
adakah ini tandanya hati gila ?
hahah ..

aku mahu jadi seperti biasa ,
merenung awan dan segala ,
melihat bintang tatkala malam,
merenung langit jika ketandusan,

tidak memikir segala hal yang remeh ,
seakan kadang kadang tidak menentu arah fikiran,
merepek seribu macam kata ,
untuk penenang si jiwa yang gundah,

kalau kau merasa yang sama ,
kita berdua .......... ya sudahlah.
kita bangga jadi kita ..

MOTO HIDUD VS TAGLINE BY AIMAN


Okay contest by BUDAK BOBOIBOY
join 
korang ikut syarat syarat beliau .. okay DONE
aku pilih

:

MOTO HIDUP


yg ni moto hidupaku 

yang bestnya , kalau korang jadi 100 terawal korang akan dapat kezutan 

last contest 10/3/2012

senarai hadiah


16 Februari 2012

Unimas !

okay , finally tamat jugak cuti sem aku kan .. besok dah nak balik ke unimas . ape sahaja yang aku rasa ni ? seronokkah? 

memang seronok sebab nak jumpa kengkawan tak ajak pun tu , tapikan terasa sayu hati pulak sebab nak berjauhan balik dengan family.. huhahuha .. tak nangis pun . 

tapi mak aku dari petang tadi kuarkan ayat sedih .. tak tahan pulak aku kan .. dah mak cakap sedih sedih ni .. disebabkan hati masih boleh tahan .. takde lah menitiskan air mata kan ...

i will miss u mom .. 

aku tahu sangat lepas aku balik unimas ni orang melaka memang ramai rindukan aku kannn.. *ayat yang sangat perasan oleh aku* takde orang nak rinduaku pun kann

BEN ASHAARI TANYA KAU BERANI TAK KRITIK BLOG AKU

assalamualaikum .. yuhuu ? kau berani tak kritik blog aku ni ?
segmen best yang bermanfaat untuk memperbaii mutu blig aku ..



sebab yang pasti dan nyata aku dah bilang kat atas tadi sesungguhnya yang berani dan sudi kritikblog aku dialu alukan . kau memang berani .

15 Februari 2012

engkau tenang KDG KDG~

engkau perasan tak ...?
engkau akan tenang bila kau mengambil gambar ...
tangan kau memang berbedong sangat bila mengambil gambar ...
hasil hasil tangan kau .. 
peh ~ memang mantap ... 
setenang tenaang aku melihatnya ...

kau ? aneh sangat bagi aku ..
aku tak pernah suka cara kau ..
memang mengganjilkan kan lah ..
kau selalu nak lain dari yang lain asal ek ?

eh ...tak kesah la apa pun ..
aku sentiasa sokong ko dari jauh ..

AKU takut

aku ketakutan,
aku berdiam diri,
tak siapa yang tahu kekusutan , 
kekusutan yang menyemakkan diri,
aku hairan ,
sehairan yang mungkin , 
kenapa masih lagi tidak berubah kejalan yang aku harapkan ,
aku mahu marah , aku tak mampu,
sesungguhnya aku tidak layak memarahinya ,
nasihatku ? cuma diangin lalu ,

arghhh .. mungkin kau takpernah tahu ,
dan kau tak nak ambil tahu ,
tapi adakah kau tahu aku aku terseksa disebabkan mu ?
kau dalamilah hati hati kami yang menyayangimu...
tolonglah .. tolonglah kembali kepada jalan yang menguntungkanmu,
aku susah bila kau susah ,

aku lebih rela jauh darimu ,
daripada akumenaggung segala bebanmu,
aku tak sekuat pendampingmu ,
aku malu , malu pada dunia ..

aku tak tahu mahu bicara dengan siapa,
siapa yang akan mengerti aku kecuali DIA,
hanya dia yang setia mendengar segalarintihan aku ,
 aku mahu bebas , bebas dari memikirkan tentangnya ..
aku bukan bercinta ,
cuma aku pecinta yang tegar kepada DIA dan mereka,


andai sesiapa boleh memahami diri aku yang sentiasa begini ,
aku sanjung .......
aku perahsia yang menjaga rahsia aku dengan teliti ..


aku penat memendam ....
senyuman aku kekadang hanya palsu ...


aku mahu menolongmu,
aku mahu membantumu,
tetapi aku tidak mampu ,


aku takut menghadapi saat ini ....

 


kau takkan tahu bila aku begini 
kau tak kan sangka aku menjadi begini
yaaa .. so complicated life ~
 
 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI