assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

24 Januari 2012

tanggungjawab

antara paksa dan rela ,
aku dibebani dengan tanggungjawab ,
yang mungkin pada mereka hanya sesenang yang disangka
bukan mudah nak melaksanakan nya dalam jangka masa yang agak panjang
aku bukan yang terutama , aku juga bukan yang terbaik
aku dipilih atas dasar nasib menyebelahi aku

sepanjang semester aku dilampahi tugasan
baru aku tahu betapa hebatnya perkataan 'tanggungjawab' itu dimindaku
aku dihujani persoalan yang kadang kadang mengganggu hidupku
jika waktu semakin suntuk aku lah yang dicarinya ,
di saat itu tidak menang tangan aku melayani satu persatu
hanya melayani yang termampu

aku bukan hebat sangat , aku bukan robot
apabila di arah segera melakukannya
aku manusia biasa yang sedetik itu muncul agenda gila
malas melayani kerenah mereka
lihat betape kejamnya aku
oh tidak itu cuma sementara
aku sedar aku leka

aku melihat aku meneliti ,
kebaikan dunia dan akhirat jika kita menjadi seorang yang hebat
mentadbir membangun dunia
tanggungjawab di atas bahu mereka
jangan sampai memperlekeh KITA ,
yang hanyut dibawah pentadbiran mereka
melaksana segala arahan mereka
yang bertanggungjawab selia kita
oh dunia , aku berharap segalanya okay
aku menjadi pemikir yang isinya tidak diketahui sesiapa
haha...

Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI