assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

17 Januari 2012

post dia ! aku suka


untuk pembentukan sesawang aku untuk kali ini memang ingin mencari sesuatu kelainan dalam hidup aku . kegahirahan aku yang suka menulis meraban ini menjadikan aku suka jugak membaca blog blog yang berilmu dan memberi manfaat kepada hidup aku .. ya ! this morning aku dah terjumpa blog yang best unutk kali yang ke berape tah . blog ni ENCIK MIMPI .

tadi aku bace post post dia . yang paling aku suka ialah post tentang bff tuh .. wah so sweet but very sedih ko tau .. dia ni study kat luar negara ,then bestie dia plak study medik kat malaysia .. so hubungan diorang ni terputus 3 tahun yang lalu sebabnya encik mimpi ni memilih jalan masing masing .. weh .. baca sendiri lah .. memang sedih jugak lah ..

kawan ,teman , sahabat , bff ? berbezaan ejaan dan maksud  .. yes aku mempunyai teman gelak ketawe sekarang .. seronok sangat .. apa yang aku mahukan tercapai bila aku berada di universiti ni .. aku memasang niat hanya untuk berkawan dan tak lebih daripada itu .. 


aku sangat sensetip la bila cerita pasal kawan , sebabnya mereka lah yang paling rapat dalam hidup aku , masa aku paling banyak dihabiskan bersama kawan kawan . daripada form 1 until now , masalah masalh aku akan di sharekan kepada someone yang boleh aku percaya .. rite now tiada sesiapa dah yang nak mendengar isi hati ku lagi .. lagi banyak memendam daripada bercerita lanjut .. senyuman aku kadang kadang adalah palsu semata mata .. lebih banyak menghiburkan orang lain daripada hiburkan diri sendiri ..

sekarang ni aku ada lebih kurang kawan yang bolehdiklasifikasikan sebagai geng .. sebelas 11 eleven = orang ! ramai kot . tak mungkin aku boleh rapat dengan semua orang dalam satu masa .. aku hanya boleh rapat dengan orang yang ada kimia dan faham aku jak .. sometimes aku ada sedikit keras kerana aku sememangnya membesar dalam keadaan yang sedikit ganas .. perwatakan aku ada sedikit berbeza daripada adik beradikku yang lain juak . specialkan aku ni ? *perasan sangat .

aku tidak mahu kehilangan kawan kawan yang sekarang ni , sem depan dah masuk sem 2 , aku takot hubungan kami semua akan terjejas . sebab masing masing akn diberi major masing2 . aku takot kekangan masa nanti akan menghalang untuk kami bertemu dan meluangkan masa  . aku sayang mereka .

4lelaki 7 perempuan ? aku harap masing masing tak terpesong niat nanti janji kita pada permulaannya adalah kawan saja kan . remember that . aku seronok bergelak ketawa bersama mereka . aku akui yang aku tak dapat nak selami hati budi mereka sebetul betul nya lagi tapi aku akan cuba untuk mengenal pasti bagaimankah mereka sebenarnya .. 

tiada kata secantik bahasa , hahahaha .. emosikan aku bila cerita tentang kawan ni .. dah hampir 21 tahun hidup pengalaman berkawan sudah berbuku buku .. macam macam yang aku jumpa .. berbagai bagai rahsia aku genggam .. aku berharap biarlah untuk kali ini aku kekal bersama mereka sehingga akhir nafas aku .. aku ingin merasakan kenikmatan berkawan lalu persahabatan !

lot of hope ..

Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI