assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

20 Januari 2016

Up & Down seorang manusia. Akurlah.


Semalam aku macam blur sikit, then aku ade mintak tolong satu group whatsapp ni bagi aku kata-kata semangat. Before tu aku lah gugel-gugel quote2 yang menarik dll, then macam tak puas pulak. Aku fikir, kalau mintak kawan-kawan kate semangat lagi best. *aku tak tahu lah penah dibuat orang ke tidak?*

Then, itu bukan big point, other than that aku nak tengok berapa orang yang care about others feeling. And yes, few member yang #prihatin .

Aku ade take note sikit apa yang diorang kasi tu, and of course aku akan share dengan orang lain, kot-kot ada spesis yang sama jiwa dan raga macam aku ni kan.

FRIEND A: Dear Aziah, rezeki itu dari Allah. Semua atas ihsan Allah, Minta pertolongan dari DIA yang berkuasa, InsaAllah urusan awk akan dipermudah. Keep fighting. Minta doa dari Ibu ayah.
Aziah just kena letak Allah as your 1st priority in your heart. Benda susah akan jadi senang.Dont worry ok.Even you walking alone in this world just ingat Allah ada dengan kita. Nak tenang baca je Al-quran, Zikir & amalkan dengar tazkirah lepas magrib

FRIEND B: Go out and feel the world. You will get your visions. Sometimes u have to let it go for a while. 
Chills. It’ll never be the end of the world isn’t it?

FRIEND C: Allah tak kan bagi yang susah melainkan yang senang

FRIEND D: You don’t have the big WHY for your business.Searching for it.
Bila ilmu mengenai kenal Allah takde. Macam mana nak dekat. Aziah teruskan belajar agama.
Meja pun tak tahu, macam mana nak beli meja. Jadi kena kenal meja dulu.
Aziah dahulukan agama. Iaitu dengan belajar agama. Fardhu ain itu luas.
Fardhu ain kita belajar di sekolah tu hanya secebis je. Banyak lagi yang kita tak tahu.


FRIEND E: Dengan mengingati Allah hati jadi tenang, tu je motivasipaling kuat untuk diri , kata-kata orang lain hanya sementara je.

kita kena sedar yang hadir dalam hidup kita ini memang semua telah ditentukan, Kita kena bersyukur. Allah tu Maha mengasihi, DIA tak kejam dengan kita. 

If ada rasa tak tenang tu cuba tengok diri balik. Ada yang tak kena tu. Solat dilambatkan ke, kurang ngaji ke. Pokok pangkalnye try ngecek diri sendiri dulu.


Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI