assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

23 Disember 2015

Inspirasi

Hi,

Nak biasakan diri mengupdate blog hari-hari kena paksa diri. #akakcuba

Putus asa?

Nak hampir-hampir tu adalah, sebab mengapa dan kenapa boleh terfeel macam 


  • bila buat sesuatu tu selalu saje tak kena & tak menjadi
  • bila tiada sorang pon nak support apa yang kita nak buat tu
  • Ikutkan kata hati yang berfikiran -ve
Jadi bila gejala macam ni bernari-nari dalam hidup kita memangsangat-sangat tak boleh dibiarkan. Kita kena fight apa yang kita nak tu betul-betul, buat dengan bersungguh-sungguh walau akhirnya kita gagal. Ehem...ehem...gagal tak bererti putus asa kan. 

Jadinya kita kena buat lagi sampai menjadi, supaya kita dapat mencabar diri kita sehingga kita kenal dan tahu potensi diri kita.

throwback.

teringat masa STPM dulu, 

target masuk tingkatan 6 dulu memang terpaksa sebab itu je medium yang membolehkan masuk U dengan pantas selepas kegagalan melayakkan diri ke Matrik dan asasi. Masa tu memang fikir ting. 6 ni memang takde standard, sebabnye kena pakai baju sekolah balik, ikut peraturan. *huh boring

Then, lepas fikir dengan betul & ingat balik matlamat, aku jadi sungguh-sungguh nak belajar. TAK KIRA KAT MANA AKU BERADA SEKARANG,AKU KENA FOKUS DAPATKAN APA YANG AKU NAK.

lepas kita dah jelas jelas gitu, kita kena istiqamah buat apa yg orang berjaya buat, kalau ikut balik perangai masa form 1- 5 memang jawabnya tak merasalah duduk U.

Kesudahannya, Aku dapat apa yang aku impikan walau kena tempuh macam-macam rasa, kata dll.

masa ting 6 tu aku pegang ni D.U.I.T

Doa
Usaha
Ikhtiar
Tawakkal

Yes, Allah bagi apa yang aku nak.Terima kasih Allah.

tapi, ada juga perkara atau jalan yang tempuh tu tak semudah yang aku fikir, walau aku ada kecundang aku teruskan usaha dan impian aku.

eh, cita panjang pon macam tak best, 

pada yang belum tengok short inspirational video ni, anda harus tonton, selain sedih& terkeluar air mata, You will get something..


Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI