assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

25 Julai 2015

POPULAR

HI,


Sejak besar ni jarang pulak aku menaip, dulu kemain eksaited nak jadi blogger terkenal lah konon, tapi pemalas toksah cakaplah.

POPULAR

aku kuat sangat berangan nak jadi popular, dari kecik pulak tu.

haha, tidaklah. Aku ni mengimpikan untuk dikenali je. Kang kalau jadi popular payah pulak dah hidup ni.

teringat masa masuk U dulu. AIM aku, Nak jadi MPP. Peh kemain besar cita-cita. Tapi separuh jalan, bila dah dapat assignment, projek melambak. Hah mane kau nak cekau masa pergi itu ini. Kira aku rasa aku tak de support pon time tu, kawan kawan aku macam tak berminat je. Tapi dah nama tak de rezeki nak buat macam mana ye. Takdir aku untuk jadi pelajar biasa yang popular dalam kelas aje gaknye. Tapi bukan ke aku boleh berusaha ke arah tu? tak nampak pulak usaha aku tu. hahahahaha. *nampak tak permain kata-kata aku tu?


Last, masa aku tahun tiga nak tak nak, aku apply jadi LO, aku ada gak ajak kengkawan, sebab apa apa benda kalau kita buat kalau ada kawan benda jadi best. Betul tak? korang jangan nak tipu cakap tak eh?. Memang kawan boleh dicari hat tu gak, tapi at least kalau satu program tu ko boleh heret kawan kawan ko sama, lagi tambah best tau. Boleh buat biol ko, boleh buat sakai ko.


Aku Jadi LO time tu aku sorang je dari gang aku tu. #kawanrapat. Balik ke Sarawak awal dua minggu, sanggup berkorban kau, asalkan cita-cita terlaksana. Bahagia betul perasaan jadi LO ni. Sebab masa awal ko masuk U dulu ko nampak abg abg akak akak dok sarung vase merah hati tu, dok jaga student baru, do jadi fasi lah, inilah itulah. Aku memang minat kerja macam tu. Interaksi dengan orang ramai.

tapi, pada aku berangan tu tak salah, ia sebagai panduan untuk ko capai angan-angan tu. Betul tak?

so, lets berangan.

xoxo,
9oct9

Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI