assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

02 Januari 2013

Rahsia Bulan Januari

assalamualaikum.
selamat malam.

januari,
aku berbicara sendiri
tentang apa yang diperkatakan aku tidak pasti
ia menyeluruh
merangkumi jangkauan minda
akal berpusing,
menari mengikut irama dan lagu didendangkan
rentak yang diseragamkan
alunan yang mendayu
ah,
aku hanyut lagi dalam kesesakan nafas dunia
dunia sementara

apa yang ditenungkan
dibayangkan,semua sudah berlalu
yang lepas tidak mungkin kembali
jangan kenangkan dahulu
jangan nantikan hadapan
lalui sekarang
ia cabaran
ia getaran
ia cetusan
ia rangsangan

jangan hanyut lagi
fikirkan rentak yang dirimu
hidupmu ke arah mana
21 tahun sudah pergi
meninggalkan sejuta realiti

januari,
ini kali ke 21 kali,
aku berjumpa dirimu
yang depan aku tidak pasti
adakah masih ada lagi

anuari,
aku anggap ini yang terakhir
supaya aku lebih menghargai setiap detik yang ku lalui
istiqamahkan diri
demi sebuah destinasi
yang ku impikan


#selamat di ulik mimpi.


my beloved gang!
4ever
in sha Allah


Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI