assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

02 Januari 2013

Pintu Terkunci Dari Dalam

Assalamualaikum.

permulaan 1 januari 2013 memang seronok tahap raja majapahitttt .

ceritanya macam ini, 31 Disember 2012 , 5 lebi macam tu bestie mese ajak pergi makan, waktu tu hujan hujan tak berapa nak lebatlah kan, aku yang sedang duduk buat final projek ni pun bersetujulah dengan ajakan mereka. Terkocoh-kocoh kerana diorang dah siap,cuma aku e yang tak bersiap lagi, GELABAG GELABAH, solat, siap siap lepas tu ambil payung terus je keluar sambil tangan gedik kunci pintu. Setapak maju ke hadapan, WAH! ini gila, aku lupa ambil kunci, macam mana nak masuk, pejabat dah tutup kot.

Redha redha. Pergi makan makan sat, dah magrib macam tu , kami orang baliklah, lepak rumah member sekejab, lepas solat terus pergi rumah aku untuk OPERASI PECAH PINTU. *sound like a errrrrrr ek?  . 

pendekkan cerita serabut ini. Ambil pemadam api yang warna merah tu kan? Tahu kan,hee~ HENTAKkan kuat kuat di tombol, MASYAALLAH,bergegau seh apartment aku tu, buat rilex sahaja, bajet macam senior sangatlah, kalau tahu dek felo memang sah kena tentang tang tu jugak.

Punyalah cuba banyak bayak kali tapi memang dah nama tak dak rezeki kan, Memang tak dapat bukak langsung,habis bagai guna kad la,dawai la, dah nama tak pro memang satu pun tak berguna.

Malam 1 jan tu tidur rumah member la gamaknya, layan movie sampai pagi buta, nak lepak kat ambatan cinta tapi memang tak dapat la,ramai geng duduk luar. Sodih sikit je.

Pagi 1 jan tu ingatkan pejabat bukak lah,punyalah semangat tunggu kat depan pejabat dalam 15 minit macam tu, tapi tak buka jugak, telefon mak,then cakap dengan mak. AKU PELIK, kenapa mak aku tak kerja hari ini! OPPPSSSS, cuti tahun baru lah kawan.

memang hebat,pejabat tak bukak, penyelia kolej tak jawab panggilan aku, apa nak buat .

THINK THINK THINK .

yes! idea berani nak mati sendiri .

aku panjat tingkap. GILA TAK SOPAN.


nampak tak yang aku tunjuk anka panah bahagian atas tu, yes itu ialah tempat yang aku gunakan untuk berpaut . Kalau aku tak pegang tu , mahu aku boleh teratuh dengan pijak atas papan yang sangat sangat tak kuat tu,OPPSS


papan yang ni yang aku maksudkan! pandai pandai lah korang baynagkan ye.

Itu jalan terakhir, sebab, ingatkan nak panat dari tingkap rumah orang sebelah, tapi langsung tak dak respond. Gila sombonglah. Malas nak layan. So ,cari alternatif diri, kalau jatuh mahu patah kaki wey...

#don't try this action beb.

Segunung terima kasih aku untuk member yang tumpangkan rumah dan bagi support masa aku panjat tu. Really appreciate it.

last from me : hidup ini kena berusaha memikirkan jalan untuk keluar dari masalah, kena bersabar, tapi dalam masalah aku ini, aku jenis takreti bersabar sebab takut work aku keras nanti dah tak boleh nak create apa lagi dah sebab dah keras. Yes, i know,kalau korang nampak aku time tu mesti akan berpersepsi burukkan,tengok perempuan buat ala ala pencuri,even sekarang pun korang baca entri ini akan berfikiran 2 3 macam. Its okaylah, :)




Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI