assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

27 Januari 2013

Kenangan Kotak Lama

assalamualaikum

selamat kembali.

Al kesah sejak cuti ini aku tersangat malas nak update blog, asyik membaca entri orang lain je, tuan badan oulak malas nak menaip. Dena Bahrin dah selamat lahirkan baby boy. Hee, sibuk je aku kan?

ok lah, malam ni aku just nak share all my old stuff yang duk simpan baik punye dalam kotak sakti.


reben yang bermakna.

reben ini digelar sebagai TONCET, ye itu pon kalau aku tak salah ejaannye la kan. Inilah benda famous masa di asrama aku dulu (APIDA) , pergilah ceruk mana pun benda ni lah yang akan tersemat indah dekat atas kepala. Fulamak ai comel gila kot kitaorang masa tu, BANGGE BANGGE. Banyak kenangan disebalik benda ini, even malu masa pakai ini, tapi inilah simbol mercu kejayaan APIDA dalam banyak hal, kiranya ini boleh jadi imej kami lah .


ini pulak , nak panggil apa ek? lupa dah. kira macam nombor untuk merentas desa. Tapi ini ikut rumah masing masing, tak silap time ni aku rumah kasturi , amboi nama pahlawan gitu . Yang bestnya time dapat je kain ini, satu semangat datang tau, semangat conteng conteng kain tu, kononnya berseni sangatlah, tapi hasilnya sangatlah hodoh weh, siap ada macam barcode lagi, kelas kau jah.


key chain pemberian dari kawan serta junior yang dikasihi, ini adat orang yang pergi lawatan sambil belajar tau, asal diorang pergi mana mana je mesti belikan kawan kawan buah tangan. SUKE ? memang lah, aku paling suka dapat benda ini, macam penghargaan tau, lagi banyak bertambah bangge pulak diri ini.


erk, demi persahabatan yang aku sayang gila, sanggup menggunting gambar dan taruk dalam jam wey, kau pernah buat? bukan sebiji jam je, bahkan 2 3 jam lagi, tapi jam tu dah ghaib, fuh, malas nak cerita panjang, nanti terguris lebih :)


ini nama yang tamapl kat tudung/ baju sekolah, asal cikgu agihkan pada pelajar, yang budak lorat lorat 
macam aku ini seboklah tawaf kelas mintak tukar nama, kononnye nak jadikan kenangan , tapi hakikatnya memang untuk jadikan kenangan pun.


walaupun murah ianya menjadi kenangan abadi. katenyer... hahah.. bunga ros kertas. pun jadilah dari tak ada , ye dak?


sekarang dah 22 tahun, masih segar dalam ingatan segala kenangan :)

Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI