assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

26 Oktober 2012

Salam Raya Korban

Hai ..

Akak akak,abang abang,adik adik,encek encek,cik cik ...

Hari ini hari raya haji.
Aku beraya di perantauan.Over the sea sahaja.SARAWAKIAN sekejab.Tak dapat beraye dengan family DUA kali dah ni.SABAR jela.
Semalam sampai rumah kawan di vista ilmu.Tidak dapat tidur semalaman sebabnya perut sakit teramat yang samapi berguling-guling. Ini disebabkan makanan yang dimakan tidak terkawal langsung..Main belasah sahaja.
Hari ini pepagi tidur je lepas subuh,Tak pergi sembahyang raya pun.Duduk menghadap muka kawan-kawan lagi ha.SO sweet. Lepas itu agak agak macam dah puas tidur bangun ler ape lagi .Otak bergeligat cari makanan.Kawan dah keluar dulu cari bahan masakan untuk buat rendang dan makanan sampingan yang lain.
Focus...focuss...Makanan yang terhasil pada hari ini ialah RENDANG,AGAR-AGAR,KAK BATIK,KUIH MELAKA,NASI EMPET.

#syoknya kat sini apabila Kuih melaka tu salah buat.Hahaha(ketawa sopan) ini adalah kerana bahan utama yang digunakan sangat sangat teramat salah.Tapi sabar banyak-banyak.

Petang-petang cenggini kami pergi round rumah kawan sekitar sekitar ini jak.Ada buat makan makan sikit.

# okayokay.STOP.g solat sat.
Catat Ulasan
 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI