assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

18 September 2012

Kepentingan Melawan penting

Assalamualaikum

boleh dikatakan hidup aku sudah mula banyak kerja . Dari pagi sampai kepetang ada sahaja benda yang hendak dilakukan. Tak kira lah yang penting mahupun yang tidak penting. Semuanya akan ku lakukan jika aku rasa aku perlu lakukan. Aku Aziah! Untuk musin ini aku memegang jawatan sebagai:


  1. penolong kelas
  2. penolong setiausaha program seni halus
itu sahaja jawatan yang aku pegang. Hari ini aku telah termiss satu aktiviti kolej yang sanagt aku gemari iaitu Kayak! hari ini merupakan hari pemilihan atlit sukan air untuk mewakili kolej. Tahun lepas aku layak dan dapat tempat ke 2 .Tapi semester ini boleh pulak aku tak datang untuk pemilihan.Sedikit terkilan,bukan aku tak nak pergi,tetapi aku ada komitmen yang lagi penting.Terpaksa jua hamba lepaskan demi yang lebih penting.

Belakangan ini kan aku rasa ,aku sangat kerap cakap pasal 'PENTING' .Ayat penting ni selalu sahaja keluar dari mulut aku,aku kerap memikirkan apa yang penting untuk diri aku dan kejayaan aku,sebab itulah perkataan penting itu selalu terkeluar dari mulut jua status status yang aku update. 

Ya,untuk hari ini jugak aku rasa sangat mengantuk dan sedikit kepenatan yang tidak ada tolok bandingan nya.Eleh macam kerja angkat batu 20 30 kilo je kan aku ini. Mujurlah besok tidak ada kelas,malam ni boleh aku tido sepuas puasnya sehingga lebam!

Setakat ini aku memang tidak puas lagi kemas bilik single aku ini,masih banyak lagi yang aku nak tambah menambah demi kepuasan peribadi aku. Meja study aku ,katil aku,dinding jua akan ku beresin dengan indah sekali ya dong.(sampai orang nak masuk bilik aku nanti,diorang akna terkejut sampai cakap,WOW cantiknya!)

hahaha..aku memang kuat berangan samapi perasan.



Catat Ulasan
 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI