assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

27 Ogos 2012

Bosan Berfikir

Asslamualaikum .

hariini hari isnin , bermulalah persekolahan budak budak yang masih sekolah kan. Dan bermulalah aktiviti aku duduk rumah seorang diri dengan bertemankan peralatan peralatan rumah yang tidak bernyawa itu ,maka dengan itu aku istiharkan ini adalah minggu yang bosan .

Bila aku sebut perkataan bosan depan mak aku ,dengan pantasnya mak aku marah ,katanya jangan sebut perkataan itu , katanya lagi kalau kita sebut perkataan itu nanti Allah bagi kita betul betul apa yang kita cakap tu .jadi aku putuskan untuk mencari satu aktiviti yang akan membuatkan hidupku tidak bosan .apakah itu ? ya aku dah tahu iaitu Membaca Novel .

Tapi bukan novel hak milik dan kepunyaan aku ,tapi ia hak milik kawan aku iaitu Syuhada . Untunglah dapat kawan yang rajin membeli novel ini ,nasib baik dia tidak kedekut dapat lah aku merasa pinjam novel beliau . Jadi disini ada tiga buah novel .

Lagi satu yang aku nak bercerita di sini ialah tentang adik aku yang last sekali tu iaitu acad . Asyik kena marah je ,mesti die dah tension gila duduk rumah ,untuk pengetahuan semua umur dia baru je menginjak ke angka 9 .Jadinya perangai pun tak semenggaah lagi , nakal semcam ,dapat pulak akak yang macam aku ini ha .habislah dia .tak sekepala pulak tu ,apa yang berada di fikiran dia pun aku tak tahu dan aku tak faham .

aku dah nasihatkan emak aku supaya hantar je adik aku di sekolah arsama ,memang lah agak kejam perbuatan dan cadangan aku ini ,tapi aku nak yang terbaik untuk dia ,aku tak nak dia bercampur dengan orang yang tak betul sangat kat kampung ni . aku nak pelajaran dia sempurna ,dan berkawan dengan orang yang berguna .aku tak nak rosakkan masa depan dia .

cadangan aku ni ditolak mentah mentah alasannya , nanti parent aku tu kesunyian . Al maklumlah along aku bekerja di kuala lumpur ,aku pulak belajar di sarawak .adik aku tu spm tahun ni dan tahun depan ke PLKN , Jadi nanti mak dan ayah aku kebosanan tahap dewa pulak tak de anak yang temankan mereka di kampung .

jadi di sini aku ingin menyatakan yang aku sayang adik aku sangat sangat ...

Catat Ulasan
 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI