assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

02 Julai 2012

hari pertama bekerja

yang seronok tentang hari pertama bekerja .


ini merupakan pengalaman ke empat aku (kalau tak silaplah) bekerja . bermula dari lepasan spm , stpm sehingga ke unimas. aku bekerja untuk duit + pengalaman + ilmu .  bercerita tentang hari ini  2 julai 2012 . aku bekerja sebagi seorang pekerja stor . lebih kurang macam itulah . 


sebelum itu . aku bekerja di kuala lumpur. . aku stay rumah bakal isteri abang aku . 


baiklah aku memulakan kerja 930 pagi dan berakhir pada 700malam .. 


amatlah beruntung sekali kerana aku dapat rakan kerja yang manis dengan senyuman dan baik baik belaka . syukur sekali lah . 


wey ..aku kerja kat kedai spek mate tau .


hari ini aku belajar banyak benda ,antaranya :




  • belajar dari bawah amatlah penting !(supaya bila kita diatas tidaklah kita bersuara seorang diri tanpa mempedulikan golongan bawahan)
  • kena pandai membawa diri(ini kate2 seorang pekerja indon pada aku .dia dah berumur 47tahun,7 orang anak)
  • jangan tunjukkan kepandaian bila pertama kali berjumpa dengan orang .(maksudnya ,rendahkan diri anda ya)
hari ini aku melakukan dua pembohongan pada mereka kerana ku tak mahu mereka tahu siapa aku sekarang .eh eh eh .aku bukan anak raja ,aku bukan anak tengku mahupun datuk dan datin ye . aku cakap begini sebab aku tak megaku yang aku sedang belajar lagi ,aku tak mengaku yang dalam pejabat tu abang aku. aku nak jadi budak biasa yang baru nak belajar tentang dunia .

walaupun cuti semester ni 2bulan lebih . tetapi aku tak dapat hadap muka mak ayah aku hari hari . impian aku yang nak memiliki komputer riba perlu ditunaikan oleh diri sendiri . bekerja! 
doakan aku dapat laptop 1 ye wahai rakan rakan .

Catat Ulasan
 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI