assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

16 Julai 2012

Pengalaman Untuk Musim Kerja Aku

بسسم الله الرحمن الرهيم
اسلام عليكم


hai geng . wassuppp ~:) semoga hari hari korang tenang dan bahagia selalu .
aku si penCUTI semester ni ampang main pemalas lagi nak mengUPDATE belog aku ini ha . bukan payah sangat pon kan . banyak je bende yang nak diceritakan tetapi tahap kerajian untuk melayari facebook lagi tinggi daripada melayani belog telah membuatkan aku say gud bye to BLOG . kurang ayu je kan bunyi nye ni . 


setakat hari ini ya . sudah enam belas hari ataupun dalam angkanya 16 aku bekerja sebagai seorang BUDAK STORE . kerja aku daripada menampal nampal barcode sehinggalah la ni aku gayot gayot ( telepon telepon outlet) untuk cari stok . 


untuk pengetahuan korang , aku dah kantoi dah adik kepada HR . ah , biarkan jela , yang penting aku buat kerja aku sebagai BUDAK STORE yang bercita cita ingin bekerja selama dua bulan dengan bersungguh sungguh seterusnya mendapat gaji yang lumayan .


sesungguhnya hari ini aku tersanagtlah pening , kerana ya . akak yang jadi kerani store ni tak datang . GASTRIK katenye . okay . pepagi tu aku pun menjelmakan diri ke dalam bilik ketua aku lalu meminta tolongnya untuk MEMUNCARDKAN aku ,kerana ya aku tidak paham kenapa la kad tu menolak kalau aku masukkan ke dalam mesin tu . Lantas denagn kehadiran ketua aku tu menerangkan aku selama 10 saat bagaimana kad itu boleh berfungsi dengan jayanya . 


DAN , aku rasa masa berjalan dengan cepat sekali hari ini , kerana aku sibuk dari pagi sehinggalah ke petang menelepon orang tak sudah sudah . macam macam kerenah oulet ni . JENAMA spek mate pun macam macam . adoi naik pening kepala aku nak paham orang tu cakap . OAKLEY la ,PORCSHE la .. aduhai . aku orang kampung je mane la nak pakai spek mate jename jename ni . bace pun kurag mane la nak tahu sangat makcik oi ..


seriously , aku suka la dengan hidup aku ini . banyak memberi aku pengalaman bekerja yang pelbagai . yang tukang pelayan kedai makan lah , kerja kilanglah , kerja kedai topup lah , hohoiii ..


impian : duit gaji nak beli laptop 1 . semoga tercapai hasrat aku yang satu ini .

Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI