assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

18 Julai 2012

apa yang aku dapat

hari ini ? ohoo .. aku kerja macam biasa , dan aku ingatkan aku ganti tempat kak wani tu dua hari je .rupe rupenye aku masih kena buat kerja yang sama sampai hari hari . hahah . padan lah muka kau ! 


nak tau apa kerja aku ? : dok emnghadap pc dok buat invoice lah ,purchase returnlah . sale . stock .... ayoooo,so many thing kena ingat lah kawan oi . terpaksa menyediakan satu buku khas untuk buat catitan untuk kepala yang mudah ingat ini . 


lagi satu yang paling best , even aku tak dapat borak or gayut hari hari , aku dapat borak or gayot dengan orang dari outlet outlet , macam macam kerenah diorang ni lah . nak cepat lah nak ini lah nak itu lah , dia pikir aku ni robot yang mak bapak dia buat agaknye . 


tang diorang bercakap pulak kejab kuat kejab perlahan , yang macam terjerit pon ada ! hai . saya ni masih tidak pekak lagi tau . 


yang paling tak tahan aku kena buat kerja tu semua kat tempat department lain . kirenya macam menumpang lah , sebab depertment aku tu tak cukup space nak letak aku ni . HR ni bila agaknya nak bawak masuk orang baru . susahlah buat kerja . macam tak cukup tangan je . 


eh , haa . ada lagi satu cerita aku nak share . dua hari yang lepas kalau tak silap aku lah , maid bos bergaduh . yang buat aku gelak gelak : sorang ni MAID INDON sorang lagi MAID CHINA . yang maid cina ni memang tak reti cakap MELAYU au . die cuma pandai cakap perkataan 'TAK PAHAM' je .


babak yang paling menakutkan mase maid indon tu bawak pisau ke parang tah nak tikam si maid cina tu . keadaan ditenangkan oleh WIFE BOS YANG 1ST .

tulah ,seronok jugak dapat kerja ni .dapat kumpul pengalaman :)

Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI