assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

29 Januari 2012

Dia datang balik dalam DUNIA aku.

aku terkejut aku terpana ,
dia minta maaf pada aku ,
ego dia tinggi bagai nak gila ,memang sungguh tidak disangka dia mintak maaf jua akhirnya,
aku suka sebab aku menang ,
menang dalam menjatuhkan ego dia , dia si kaum adam
yang sememangnya tidak pernah mahu kalah dengan aku .
dia kawan aku ,
dia juga pernah jadi musuh aku ,diawal perkenalan ,
dia yang aku panggil 'si belagak yang bajet' .
nerd gila bila study , bukan apa sebab tak suka ,
bila aku bising aku juga yang di soundnya ..
lantas aku mula bertelagah mencari trofi kemenangan ..
dia pasti kalah bila aku bersuara ..
aku berlumba lumba menjadi juara dalam mengejar nama dan cita cita
siapa yang kalah dia yang kena belanja , sapa yang menang dia lah yang beruntungnya..
aku takkan biarkan dia menang dalam persaingan,aku jadi gigih aku jadi gila .
menghadap buku , tak kira masa ,
akhir sekali , bila saat berdebar datang menyapa ..
aku suka tak tentu hala ,
biarlah apa org nak kata .. asalkan aku berjaya ,
aku berjaya duduk tangga yang aku harapkan ,
aku berjaya untuk dibelanja..

eh , tapi bukan itu aku nak kongsikan cerita ..

aku suka aku bangga la jugak ,
dia kata em nak tau x,kau lah salah sorang,yang wat aku smgat nak berjayer tau...

wah .. aku terpana buat kali keberapa ,bukan bermakna aku jatuh cinta ..
aku cuma rasa , wah , ade bagus juga ..

sekarang , dia cabar aku buat kali kedua untuk musim yang berbeza ,
dia cakap dia akan kalah kan aku jugak nanti..
aku bilang tak pe , teruskan usaha ko tu ..
aku berjaya dalam bidang aku kau berjayelah dalam bidang kau ye..
dia masih tak mahu mengalah ..
kali ini dia betul2 tercabar ..
dia betul inginkan kemenangan ...
aku mula rasa tercabar jugak ...
manakan tidak ,jika aku kalah aku tak mampu jadi juara lagi .

heheh.. hello friend ... gud luck!
Catat Ulasan
 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI