assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

16 Disember 2012

Buku Dunia Hari Ini

Assalamualaikum wbt

untuk sepetang ini aku berada di cais a.k.a perpustakaan universiti malaysia sarawak. Bukan gigih belajar bukan meratap buku semata-mata tetapi duduk menghadap journal dan mengedit report-report yang bakal kena hantar pada hari esok 17DIS. 

Pada ketika ini perut belum menjamah apa apa makanan lagi dek kerana terlaulu focus menunggu download cerita cerita 100% . rajin kan aku? betapa khusuknya.... 

tiada apa yang hangat untuk diperbahaskan pada hari ini ,kerana dalam fikiran ini ligat memikirkan kerja yang banyak.

haaa.yes.

dapat satu idea ! great great!

tentang tanggungjawab.

yes,bila kita ulang kembali ye. TANGGUNGJAWAB. Bila belajar di institut pengajian ni ,bohonglah kalau cakap tak pernah jumpe s'sleeping partner' . Aduhai ye pon , inilah gejala yang paling kritikal bagi pelajar. Ya, bukan aku seorang malah boleh dikatakan kesemua pelajar tidak suka dan benci makhluk macam ni . Betul tak . 

Membuat endah tidak endah je pada kerja atau assignment berkumpulan yang di berilkan. Seringkali ada sahaja orang yang perlu mengingatkan 'mereka-merek' ini untuk bertindak . Kadang kale ada yang kalis!maksudnya sudah bercakap banayk kali tetaspi masih lagi tidak bergerak apa apa kerja pun . Ya Allah , sabar jela dengan manusia spesis yang macam ini.

Iyelah kita belajar sama sama , nak grad pun sama sama , jadi jika diberikan kerja itu buatlah sama sama , baru lah berkat. Dalam menuntut ilmu di menara gading ini memang banyak sangatlah dugaan hidupnya. Cabaran yang paling kritikal sekali ialah masalah dengan pelajar itu sendiri . Bayangkan lah seseorang pelajar itu memang sudah sedia ada masalh yang ditanggung lalu ditambah lagi dengan masalah kawan disini . OMG . bertambah tambah la masalh mereka. ye dok ?

Bukanlah aku cerita ini menunjukkan aku seorang pelajar yang hebat . oh tidak sama sekali lah. aku hanya insan biasa yang masih mengejar ilmu untuk menjadi insan cemerlang dunia dan akhirat. tetapi sebgai manusia biasa aku punyai hati dan perasaan yang perlu di titikberatkan . 

sama samalh berubah kearah kebaikan.

segala yang khilaf datangnya dari diri sendiri dan yang baik itu datang dari ALLAH .

sekian untuk lewat ini.


1 ulasan :

Unknown berkata...

mama,OMG..same la yang kite hadapi ye,..stress dgan hambe Allah yang mcm nie,seriously!! -_-

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI