assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

22 Disember 2012

Berubah atau Perubahan

assalamualaikum


kenapa aku menulis tentang perubahan? sedarkah kita yang kita selalu menantikan perubahan terhadap diri kita ini. Pernah tak rasa nak berubah? Eleh tak yah tipulah... sejahat-jahat mane pun manusia tu. pasti dia pernah terfikir untuk berubah. Sama macam aku. Ke arah baik ke jahat? Fikir-fikirkanlah...

Tetapi adakah dengan perubahan kita nanti ada yang disalah ertikan? 
PASTI ada yang mempertikaikan dan mempersoalkannya kan?

untuk berubah ke arah kebaikan sebenarnya memerlukan keyakinan dan istiqamah terhadap perubahan tersebut. Kalau kita tidak istiqamah pastinya kita ini akan kembalik ke keadaan secara asalnya..

rugi!rugi..

jadi dengan sebab itulah. sebelum melakukan perubahan tersebut kita mesti memulakan dengan perancangan. Macam orang nak buat rumahkan? Nak bagi kukuh selama-lamanya pasti memerlukan arkitek yang excellent! ye dak?

kita perlu memPLAN dengan bagus seperti ..
  1. buat jadual aktiviti harian
  2. catit apa perubahan yang kita nak lakukan
  3. melihat ceramah ceramah,kuliah di youtube..
  4. baca buku berfaedah
  5. dan lain lain lagi yang anda rasakan bernas
# aku dipersimpangan....

jadi aku menulis ini untuk meyakinan diri aku yang aku boleh berubah...

ye..lagi satu , anda perlulah mencari rakan rakan yang inginkan perubahan juak ya ...




credit to mr google.


Catat Ulasan
 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI