assalamualaikum
dalam hidup ini penuh dengan onak dan likunya,hidup jugak seperti roda kejab kejab kat bawah kejab kejab kat atas,kejab kejab suka kejab kejab duka,semua tidak sempurna ,kesedihan,kegembiraan rempah dalam kehidupan,ingat Allah~ DIA pasti akan membantu kita walaumacammane sekalipun

20 Mei 2014

CEMBURU

assalamualaikum

mari cubit sedikit tentang cemburu

biasanya orang bercinta cakap JELES JELES JELES

ini pendapat aku,
tentang cemburu

berhak atau tidak?
ya tapi biar pada tempat, masa, situasi yang betul.

Dikelilingi orang yang bijak pandai.

dari kecil sampai besar ini aku sering sahaja dikelilingi oleh kawan kawan yg cemerlang
tapi aku bukanlah separas mereka.

tapi bagi aku. ini satu kesedaran. Dimana aku perlu seperti mereka
dan aku perlu amik isi penting.

bila mana kita rasa bodoh
bangun
tengok langit tu, bukan sentiasa cerahkan?
jadi apa yang perlu kau buat ialah bangun dan usaha.

USAHA tu nampak je simple perkataannya.
Tapi bila kau realise balik, apa itu usaha
kau akan nampak bagaimana usaha itu bergerak keliling kau.

apa yang dilihat lagi.

jika melihat cemburu itu pada sudut yang negatif
malanglah.
kerana apa yang diperoleh?
dendam?
iri hati?

tidak akan maju walau setapak
hendak melompat pun masih rasa takut.



have a few thing i need to explain through my perspective.



Tiada ulasan :

 

COPYRIGHT 2015 © AZIAH ROSLI